English

CSDD BIĶERNIEKU TRASES JUBILEJAS SVINĪBU IETVAROS NOSKAIDROTI VĒSTURISKO AUTOMOBIĻU SACENSĪBU “DZINTARA APLIS” NOSLĒGUMA POSMA UZVARĒTĀJI

Sestdien, 10. septembrī, CSDD Biķernieku trases 50 gadu jubilejas svinību noskaņās Biķernieku trasē noslēdzās vēsturisko automobiļu sacensību seriāls „Dzintara Aplis” un tika noskaidroti arī motošosejas kausa izcīņas “Biķernieku Balva” uzvarētāji. Jubilejas pasākuma apmeklētāji trasē varēja aplūkot kopskaitā 155 “Youngtimer Cars&Cofee” pasākuma ietvaros izstādītās klasiskās automašīnas.

Pirms sacensību starta notika CSDD Biķernieku trases 50 gadu jubilejas svinību atklāšana, piedaloties Latvijas Automobiļu federācijas prezidentam Jānim Naglim, CSDD Biķernieku trases direktoram Aivaram Aksenokam, Antīko automobiļu kluba valdes priekšsēdētājam Agrim Šmitam un veterānu pārstāvim Gunāram Dzenītim.

"Man ir liels prieks, ka trase savu jubileju sagaida sakopta un ar skatu nākotnē, ar daudziem pabeigtiem rekonstrukcijas darbiem un pasaules līmeņa trasēm. Ir atjaunota gan spīdveja trase, gan autošosejas trase un uzbūvēta rallijkrosa trase, kurā jau pavisam drīz notiks viens no pasaules lielākajiem autosporta notikumiem - Pasaules rallijkrosa čempionāts. Tas viss dod patiesu svētku noskaņu,” pēc svinīgās ceremonijas atzina CSDD Biķernieku kompleksās sporta bāzes direktors Aivars Aksenoks.

Pēc svinīgās ceremonijsas sacensības atklāja 15 “Formula” klases dalībnieki, pārstāvot Baltijas valstis, Vāciju un Krieviju. Veiksmīgākais „Formula Easter” klasē šoreiz izrādījās Roberts Toms, otrajā vietā atstājot sezonas līderi Andri Griķi. Trešajā vietā divu braucienu kopsumā ierindojās krievu sportists Vitālijs Larionovs (Vitaly Larionov). „Formula Mondial” klasē uzvaru izcīnīja šīs sezonas līderis Jāks Kūls (Jaak Kuul), otrajā vietā finišēja Itālo Alsiņš, bet trešais Tāvo Krons (Taavo Kroon).

Vēsturiskajā „Volga” klasē uz starta stājās 17 dalībnieki. Pirmajā sacensību braucienā nepārspēts palika Antons Dolgopolovs. Diemžēl otrais sacensību brauciens pēc 7 apļiem tika apturēts, jo Normunda Bērziņa automašīna brauciena laikā aizdegās, par laimi sportists traumas neguva. Pēcāk “Volga” klases dalībnieki devās atkārtotā sacensību braucienā, un, uzvarot arī otrajā sacensību braucienā, sezonas noslēdzošajā posmā uzvaru izcīnīja Antons Dolgopolovs, aiz sevis atstājot Ainaru Šēnfeldu un Andreju Pauperu.

Kā pēdējie no „Dzintara Apļa” dalībniekiem uz starta stājās „VAZ 1300” un „VAZ 1600” klašu braucēji, kopskaitā 22. Cīņas trasē bija sezonas noslēguma posma cienīgas. „VAZ 1300” abos braucienos pārāks bija Mārtiņš Lagzdiņš, izcīnot pirmo vietu sezonas noslēguma posmā, otro vietu izcīnīja Aivars Laipnieks, bet trešajā vietā šoreiz Harijs Ulpe. „VAZ 1600” ar divām uzvarām braucienos pirmo vietu ieņēma Matīss Mežaks, izcīnot uzvaru, otrais Pēteris Laipnieks, bet trešajā pozīcijā lietuvietis Adoms Petrovs (Adomas Petrovas).

Noslēdzošā posma VAZ klases ātrākie braucēji tika godināti arī ar tradicionālajiem ceļojošajiem kausiem. “VAZ 1300” klasē Guntara Judeika vārdā nosaukto piemiņas kausu otro gadu pēc kārtas saņēma Mārtiņš Lagzdiņš, savukārt “VAZ 1600” klasē Jāņa Alika ceļojošo kausu izcīnīja Mārtiņš Mežaks.

Cīņā par „Biķernieku Balvu” motošosejas „Moto600” klasē pirmo vietu ieguva Deniss Požidajevs, otro vietu izcīnīja Vineta Sārtaputna, bet trešajā vietā ierindojās Ainars Skruls. „Moto1000” klasē pārāks izrādījās Sergejs Penevins, aiz sevis atstājot Eduardu Zvejnieku. Otrais motošosejas sacensību brauciens drošības apsvērumu dēļ tika atcelts.

Biķernieku trase saka paldies uzņēmuma “Pyro Power” par svētku noskaņas radīšanu jubilejas svinībās. Pasākumu informatīvi atbalstīja radio “Star FM”, “Latauto”, “Travelnews” un “Go4speed”.